19 Ocak 2011 Çarşamba

Java

Java ile yazdıgım programları ve java kodlarını burda paylaşmayı düşünüyorum...

İlk olarak IBerGabl0 ile yazdıgım Seri Port Kontrol kolları üzerinden yola çıkarak Java Seri Port kullanma hakkında birkaç şey yazmak isterim.


öncelikle kütüphane:

RXTXcomm kütüphanesini kullandım.


kütüphane sonrası tek gereken kodlar. kodlarıda kısaca şöyle açıklayım isterseniz:

CommPortIdentifier portIdentifier = CommPortIdentifier.getPortIdentifier(portName);

port açmak için kullanılan kod. bunun hemen devamında gerekli olabilecek bir kod ise

if ( portIdentifier.isCurrentlyOwned() )

bu kod ise açmak istediğimiz portun şu an kullanılabilir durumda olup olmadığını kontrol eden kod.

gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra seri port üzerinden bilgi almak için kullanıcağımız kod ise

new String(byte, int, int);


benim programımda kilit noktalarım diyebileceğim kodlardan birkaçı böyle...

bunların dışında kodlarla ilgilenen yada bilgi isteyen olursa yardımcı olurum.


1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Konunuzun üzerinden biraz süre geçmiş olmasına rağmen bana konu ile ilgili bilgi verebilir misiniz? Java dilini kullanarak com porttan veri gönderip karşılığında bana gelen cevabı işlemem gerekiyor.
    Şimdiden ilgilerinize teşekkürler.
    Burak ŞAHAN
    eee.buraksahan@gmail.com

    YanıtlaSil